Ak prevádzkujete ambulanciu, inštaláciu čítačky ePZP zabezpečuje váš dodávateľ informačného systému alebo vy, ako poskytovateľ zdravotnej starostlivosti.
Ak máte problém s inštaláciou, kontaktujte NZCI prostredníctvom
Kontaktného formulára.
Nepripájajte čítačku ePZP do vášho počítača pred spustením inštalačného súboru.
|
Podmienky inštalácie čítačky ePZP:
- Konto správcu/administrátora na počítači
- Operačný systém Windows XP, Vista, 7, 8, 8.1, 10.
- ePZP a čítačka
- Internetové pripojenie
- Webový prehliadač – MS Internet Explorer 8 a vyšší
- Pripravte si ePZP a čítačku, ktorú ste dostali od NCZI. Čítačku zatiaľ do počítača nepripájajte.
- Stiahnite si inštalačný súbor InstallEzdravie.exe. a dokončite inštaláciu. Podmienkou je spustenie tohto súboru pod admin kontom (prístup správcu/administrátora) na vašom počítači.
Bližšie informácie k inštalácii nájdete v Návode na inštaláciu ePZP a čítačky ePZP
- Zapojte čítačku do vášho počítača a vložte ePZP do čítačky. Správne vloženie je signalizované zelenou blikajúcou kontrolkou.
- Otvorte internetový prehliadač Internet Explorer (ak používate Windows 10, prehliadač nájdete prostredníctvom vyhľadávania cez menu Štart) a zadajte web stránku Samoobslužného portálu https://cms.npz.sk, ktorý slúži na zadanie bezpečnostných otázok k ePZP, na zmenu PIN alebo odblokovanie ePZP. Portál je prístupný len na počítači so zapojenou čítačkou ePZP a vloženým ePZP.
Bližšie informácie k inštalácii a používaniu Samoobslužného portálu nájdete v Návode na inštaláciu a obsluhu Samoobslužného portálu.
- Zadajte si bezpečnostné otázky, ktoré slúžia na vašu autentifikáciu potrebnú k:
- odblokovaniu ePZP v prípade, ak 5-krát po sebe zadáte nesprávny PIN
- zablokovaniu ePZP v prípade, ak dôjde k strate, odcudzeniu, zničeniu alebo poškodeniu ePZP
Viac informácií o tom, čo je potrebné
pre pripojenie do ezdravie:
V prípade nejasností alebo informácií ohľadne inštalácie ePZP čítačky, kontaktujte Call Centrum NCZI na tel. čísle 02/32 35 30 30 v pracovných dňoch od 7.00 h do 17.00 h.
Práca so Samoobslužným portálom
Samoobslužný portál je pre vás sprístupnený na
https://cms.npz.sk a slúži na zadanie bezpečnostných otázok k ePZP, na zmenu PIN alebo odblokovanie ePZP. Samoobslužný portál je prístupný cez webový prehliadač Internet Explorer.
Upozornenie: Samoobslužný portál neslúži pre prácu v systéme elektronického zdravotníctva.
Podmienky spustenia Samoobslužného portálu:
- operačný systém – Windows XP, Windows 7 alebo vyšší
- webový prehliadač – MS Internet Explorer 8 a vyšší
- čítačka pripojená k vášmu počítaču a vložený ePZP v čítačke
Ako zadať bezpečnostné otázky?
- Pripojte čítačku k vášmu počítaču a vložte ePZP do čítačky.
- V menu Samoobslužného portálu si vyberte voľbu Správa dát o kartách – aktualizácia vašej karty a zadajte PIN, ktorý ste dostali v samostatnej zásielke.
- Zadajte kontrolné otázky a odpovede.
Prečo je potrebné zadať bezpečnostné otázky?
Po zadaní bezpečnostných otázok môžete odblokovanie ePZP riešiť prostredníctvom Samoobslužného portálu, v opačnom prípade budete musieť osobne navštíviť pobočku NCZI v Bratislave.
Pri strate, odcudzení alebo poškodení ePZP musíte bezodkladne kontaktovať Call Centrum NCZI, ktoré ho zablokuje.
|
Ako zmeniť PIN?
- V menu Samoobslužného portálu si vyberte voľbu Zmena bezpečnostných informácií – Zmena PIN kódu – zadajte súčasný PIN, ktorý vám bol zaslaný a zadajte nový PIN, pre vás ľahko zapamätateľný (PIN musí obsahovať 6-miestne číslo, min. tri rôzne čísla).
Ako odblokovať ePZP?
V prípade zablokovania ePZP (5-krát za sebou zadáte nesprávny PIN) postupujte nasledovne:
- V menu Samoobslužného portálu si vyberte voľbu Riešenie problémov s kartami - Zablokovaná karta.
- Vaša autentifikácia prebehne po zadaní odpovedí na bezpečnostné otázky.
- Zadajte nový PIN a vaše zadanie potvrďte.
Dátum poslednej aktualizácie: 27.4.2018