Programová kancelária zabezpečuje, aby sa program a sním súvisiace projekty realizoval v stanovenom harmonograme, stanovenom rozsahu a podľa stanoveného rozpočtu.
Programová kancelária zastrešuje každodennú prevádzku programu a koordinuje jednotlivé projekty tak, aby bol program realizovaný čo najefektívnejšie.
Úlohy programovej kancelárie sú:
- riadenie programu, t.j. plánovanie, organizovanie, monitorovanie, reportovanie,
- koordinácia a riadenie zapojených projektov a dodávateľov, účasť v riadiacich výboroch jednotlivých projektov,
- stanovenie a manažovanie krátkodobého aj dlhodobého plánu, rozsahu a rozpočtu programu a zabezpečenie, aby boli dodržané,
- prezentácia a kontrola programových štandardov, ktoré by mali byť globálne využívané (napr. spôsob eskalácie rizík, atď.),
- sledovanie rizík, problémov a závislostí programu a ich eskalácia podľa potreby,
- zabezpečenie zapojenia zainteresovaných strán programu,
- koordinácia aktivít s ostatnými projektmi v rámci OPIS.